29/4/08

Classe teoria

Hui sí! després de l'equivocació escric jo. Demane disculpes a la meua companya.

Hui a classe de teoria hem començat a corregir les pràctiques de les setmanes anteriors. Però solament ha donat temps a corregir la primera. I després hem pogut treballar amb la pràctica que cal lliurar el diumenge 4 de maig.
Com que no hem fet res més, vaig a parlar una mica sobre un vídeo que parla de les diferències que hi ha entre els diferents “mons”. Aquest vídeo també el vaig penjar al meu blog, perquè des de la primera vegada que ho vaig veure, em va reflexionar molt.

Una part que em crida molt l'atenció, és la diferent forma de veure el món. És molt impressionant com compara el model de bellesa que tenim a l'occident i quines són les nostres preocupacions i les preocupacions que tenen als països amb un nivell econòmic molt més baix.

La música és d'un grup anomenat Canteca de Macao la cançó es diu: Los hijos del hambre no tienen manyana. És un video que convida a la reflexió...
Espere que us agrade

Salutacions

28/04/2008: Classe pràctica

Hola, jo sóc Sílvia, i havia de fer l'entrada sobre la classe de pràctiques del dilluns, però per una confusió la faig hui. La primera part de la classe ha constat d'una explicació per part de Rosabel sobre el treball que havíem de fer. Que consisteix en fer tres entrades al nostre blog.

- Per a fer la primera entrada hem de visitar:
http://dewey.uab.es/pmarques/pizarra.htm
Hem de fer una breu explicació i comentari personal sobre una experiència amb la pissarra digital.

A la part de baix a la dreta es poden trobar direccions a col·legis amb experiències amb la pissarra digital.
El vídeo que vaig a posar a continuació pertany a una d'aquestes pàgines. On ens conten el treball amb PDI en un centre:



- A la segona entrada hem de fer una breu explicació i comentari personal sobre un material dels Premis MEC Per a tal cosa de visitar:
http://www.cnice.mecd.es/profesores/descargas/premios_curriculares/

A la pàgina trobem molts materials de diferents anys que han sigut guardonats amb premis curriculars i que podem visitar i descarregar per tal de conèixer-los i utilitzar-los al aula. Hi ha projectes molt interessant i la descàrrega es molt fàcil. Solament hem de triar Accedir a descàrregues una vegada dins de la presentació.

- Per a la tercera entrada hem de fer una breu explicació i comentari personal sobre una activitat clic desprès de visitar:
http://clic.xtec.es/

Jo, personalment no coneixia molt les activitats clic, no conec el programa amb el qual s’elaboren i no havia vist moltes. Per tant, aquesta pàgina em pareix molt bona, ja que trobem moltes d’aquestes activitats i podem utilitzar-les si ens interessa alguna.


Durant tota la classe vam visitar aquestes pàgines web per tal de traure informació per a fer les entrades al nostre blog personal de l’assignatura. I mentre nosaltres anàvem treballant la professora, Rosabel, va resoldre dubtes sobre les presentacions de Power Point.

26/4/08

Impacte de la Tecnologia a l´aula

Hola a tots i totes! El meu nom és Rosa Ramírez Ramón, i volia mostrar-vos un vídeo que he trobat en youtube després de molt de buscar, i crec que aquest que he trobat és de vital importància per a nosaltres com a futures mestres, ja que dona resposta a algunes de les preguntes més usuals, com les següents: quin és l´impacte de l´ús de TIC a l´aula? Quiná és la importància d´incorporar TIC a les classes? Perquè incorporar les TIC ara? En conclusió, aquest vídeo ens intenta dir que els xiquets viuen en una societat on les noves tecnologies es troben a tot arreu, i a l´incorporar-les a l´aula van a sentir més motivació per la pràctica pedagògica. A més també ens explica moltes altres coses que espere que vegeu i que us agrade. Adeu.



25/4/08

PARES I MARES

Hola, sóc Lorena Busquier i encara que jo també vaja a posar un vídeo com la majoria de les meues companyes anteriors, crec que aquest mereix vital importància. Ho dic de debò, qui veja aquest vídeo, ho entendrà, perquè jo la primera vegada que ho vaig veure quasi em pose a plorar, d'acord, plorí.


Tracta d'una xiqueta que juga a pares i mares, però d'una forma un poc estranya, a la fi del vídeo s'entén perquè ho fa. Be, si voleu conéixer la seua duresa, ja sabeu, a veure'l. Espere que us agrade, un petó, fins aviat.




24/4/08

Obesitat Infantil

Hola sóc Juana Isabel Vidal, i avui jo sóc l'encarregada d'ampliar el blog viatjer. He posat un vídeo que reflecteix el gran problema que actualment es dóna en molts xiquets, com és l'obesitat infantil. Aquest vídeo barreja imatges de xiquets obesos, al costat d'unes altres on apareixen xiquets practicant algun tipus d'esport, tot això amb una música de fons adequada a aquest problema.
L'obesitat és una malaltia seriosa, i quan es dóna entre els nens, aquests sofrixen des de petits i durant molts anys les seues conseqüències físiques, metabòliques, psicològiques i socials. Una situació que es veu reflectida no només en la seua salut sinó també en el seu estat d'ànim. Els canvis que s'estan donant en l'alimentació i els nous estils de vida, unida a la tendència que mostren a fer menys activitat física i el major temps que dediquen a activitats sedentàries com veure televisió, o jugar als videojocs són els principals desencadenants de l'obesitat i del seu augment en els últims anys. La infància és l'etapa de la vida en la qual comencen a establir-se els hàbits alimentaris i a partir de l'adolescència, aquests hàbits adquirits es fan més resistents al canvi. És essencial actuar durant aquest període sobre la conducta alimentària dels xiquets, ja que els costums que adquireixin en aquesta etapa van a ser determinants del seu estat de salut quan siguin adults.



23/4/08

Impacto de las TIC en la educación

Hola! Soc Maria Alpera Aracil. M´agradat molt aquest vídeo que os pose ací, ja que parla de l'educació i els TIC. En el vídeo apareixen comentaris de professors i xiquets sobre les seues experiències amb els TIC, com en la pissarra digital, el power point... comenten que els pareix, si els agrada o no, si treballen més o no... a més a més, és un tema molt interessant per a nosaltres, ja que jo pense que a partir d´aquest vídeo ens conscienciarem més de la importància dels TIC en l'educació

22/4/08

Hola sóc Maria Estrada i hui em toca actualitzar el nostre blog viatger. En aquesta nova entrada parlaré del que hem fet hui a la classe pràctica. La classe s'ha dividit en dos parts. En primer lloc, hem penjat música al nostres blog. Per això, el programa Goear. Un programa molt senzill d' utilitzar per a penjar la musica al blog. Durant un temps hem estant buscant la música que volíem per al nostre blog. Una vegada seleccionada la musica hem copiat el la seqüència HTML i l' hem copiat al Word. A continuació hem anat al nostre blog i en creació d' entrades , hem fet clic en “edición de HTML” i hem pegat el document de Word. Una vegada fet aquest senzill procés hem comprovat que la musica apareixia al nostre blog correctament.
La segona part de la classe ha consistit en resoldre les dubtes que cadascú tenia de la seua presentació.
Salutacions!!!

PRESENTACIONS COL·LECTIVES

Hola!

Sóc Lorena Hernández Vela, i vaiga parlar sobre l' explicació de la classe teórica de hui, és a dir, sobre les presentacions col·lectives

Primer, Rosabel ens ha dit exemples d' aquest recurs: presentacions de Power Point, pissarra tàctil... En resum, una presentació col·lectiva és un tipus de recurs comunicatiu, que ens permet efr arribar informació, coneixements i valors als alumnes.

Les que nosaltres treballem són informtatitzades, i inclouen text, imatge, so...D'aquesta manera, els xiquets reben els estímuls tant per via visual com auditiva.

Hem parlat dels seus advantatges, els mitjans que utilitzem per al seu disseny (hardware i software)i els que emprem per a dur a terme la seua presentació (oridnador, projector...).

Per a tondre més informació relacionada amb aquest tema, a més de llegir el capítol 5 del llibre de l' assignatura, podeu visitar les següents webs:

http://yeruky.wordpress.com/category/tema-4-presentaciones-colectivas/

http://dewey.uab.es/pmarques

A més, podeu vore el següent vídeo de com funciona una escola equipada amb tablet pc:


21/4/08

Hola sóc Mª Carmen i avuí faré la meua entrada al bloc. Us parlaré del que hem fet a la pràctica d' aquesta setmana que ha sigut molt interessant. Hem dedicat aquesta sessió pràctica a penjar música al nostre blog. Per a posar la música em entrar en una pàgina web que s' anomena GOEAR on hi ha una gran quantitat de música de tots els estils. Hem seleccionat tres peces de música, les hem copiat i pegat en un document work i després les hem tornat a pegar fent una entrada al blog.
Pel que fa a la pràctica final de l' assignatura, la professora Rosabel ha dit que si tenim algun dubte important podem anar el dijous al seu despatx per a vesprada. Si el dubte és poqueta cosa també podem anar a veure-la el divendres pel matí.Doncs ja sols em queda despedir-me. Fins aviat xiques i xics!

20/4/08

LES NOVES TECNOLOGIES A L´AULA D´INFANTIL





Hola, sóc Elena García Gomis, i m´ha agradat molt aquest video, ja que fa reflexionar sobre el paper de las noves tecnologies en l´aula. En la primera part del video, se'ns presenta com seria una classe d'infantil sense les noves tecnologies, és a dir, sense la utilització dels ordinadors per a l'aprenentatge. El xiquet aprèn i realitza els exercicis amb l'ajuda i la supervisió del professor. En canvi en la segona part, l'ordinador realitza el paper de professor, el xiquet no necessita de l'ajuda d'un professor, li n'hi ha prou amb un ordinador per a aprendre. Però d'altra banda, en l'última part del video, observem com tant el professor, l'ordinador i l'alumne s'uneixen, per tant, hem de tindre en compte que l'ordinador ha de ser un complement en l'aula que ajuda al nen a aprendre i complementa l'ensenyament del professor , però mai ho substituïx a aquest. Doncs la supervisió i l'atenció del professor sempre seran millor valorades per l'alumne.

19/4/08

BULLYING ESCOLAR

Hola companyes, sóc Marta García Consuegra, i he penjat aquest vídeo sobre l´acossament escolar per a conciènciar a la gent del maltracte psicológic i físic que molts dels alumnes de col·legis pateixen durant tot l´any. Ens explica molt bé els casos que hi ha a l´actualitat i els motius d´aquestos acosos. És un problema molt greu que hi ha a l´actualitat i difísil de canviar, a més a més l´afrontament per a aquells xiquets que son agredits es massa complicat, la majoria dels casos els pares no estan al corrent d´allò que està passant, per a això seria important pendre mesures radicals contra els agresors, ja que no hi ha dret al patiment de milers d´alumnes innocents.

18/4/08

Els xiquets ho ven...els xiquets ho fan



Hola, jo sóc Amalia i avui és la meua responsabilitat seguir fent aquest blog viatger.
Primer de tot, dir que estem fent aportacions molt interessants que a totes i a tots, ens poden vindre bé.
I, en segon terme dir-vos que em vaig quedar sense paraules quan vaig veure aquest vídeo i vaig pensar en incloure'l dins del blog el dia que em tocara i així ho he fet.

Com mestres que som, hem de mentalitzar-nos de que, els xiquets són esponges que absorbeixen cadascun dels nostres moviments, paraules i accions, per això, hem de ser un bon espill on es puguen mirar, ja que, podem ensenyar-los molt bé les matemàtiques, l'educació física,l'anglès,... però, si realment no els oferim una actitud de convivència i de respecte, no els estem ensenyant gens.
Espere que el vídeo us marque tant com em va marcar al mi i ens faça a tots pensar una mica en el que està ocorrint al món en el que vivim.

17/4/08

L´explotació Infantil


Hola a tots els meus amics i amigues, sóc Jessica Capitán i hui m'ha tocat a mi actualitzar el bloc viatger. M'agradaria molt que observareu aquestes imatges sobre l'explotació infantil en el Tercer Món, perquè vull sensibilitzar-vos. No obstant, m'ha cridat molt l'atenció, el fet que xiquets tinguen que treballar portant maons en el cap, cavant la terra, anar descalços... per aconseguir menjat, inclús molts treballen i no rebren cap, doncs, han de buscar-lo en la basura per a sobreviure. Sobretot a Brasil i Árica, on l´ídex d´exclavitud és major, aquestos xiquets viuen en la pobresa i ha d'aguantar cada dia violència i guerres. A més, no disposen de tecnologies, ni mitjans de comunicació, ja que ni tan sols poden jugar com els nens de la seua edat i anar a l´escola a rebre una educació.

16/4/08

Dimecres, 16/4/08

PROGRAMA SEDEA

Hola amigues i amics soc Elena i avui us parlaré del Programa SEDEA.
Aquest és un programa d’intervenció rehabilitadora per a persones amb deficiència auditiva. L’objectiu fonamental és el desenvolupament de la escolta activa i la funcionalització de la audició. Es dirigeix principalment a els professionals de la rehabilitació i també a les famílies que desitgen col·laborar en el procés d’entrenament auditiu dels seus fills. És el resultat de l’esforç i el treball conjunt realitzat per l’Equip de Rehabilitació del Colegi La Purísima per a xiquets sords de Saragosa i els professionals de la empresa Onda Educa. La finalitat del programa és oferir una ferramenta didáctica i innovadora que permeta enriquir el treball de la rehabilitació auditiva.

Fases del programa:

FASE 1: DETECCIÓ
En aquesta fase es posarà un so i si el sent després se li donarà un reforç que és, veure la imatge.

FASE 2: DISCRIMINACIÓ
El xiquet en aquesta fase deu de distinguir els sons i dir si són iguals o diferents.

FASE 3: IDENTIFICACIÓ
Aquesta fase es va complicant respecte a les anteriors. Ací el xiquet sent una veu que indica dos o tres accions o sons per a més tard repetir sols una d’ ellas, i després d’açò és quan intervé el xiquet, que tindrà que elegir la acció que s’ha repetit per segonda vegada.

FASE 4: RECONEIXEMENT
La activitat consisteix en sentir paraules que mai ha escoltat, ja que no existeixen (pseudoparaules) per a després tindre que repetirles consecutivament.

FASE 5: COMPRENSIÓ
Consisteix en escoltar fábules o relats amb imatges i text, per a després escoltar una sèrie de preguntes relacionades amb aquestos i poder respondreles.

Bo companyes adeu i fins la pròxima !!! besets!

15/4/08

Diari de teoria

Hola! Sóc Sonia Molina, i hui, dia 15 d'abril, actualitze el blog viatger dient el que hem fet avui en la classe de teoria.
Abans de començar la classe, Rosabel ens ha dit que les pràctiques que hem fet fins ara hem de portar-les a classe el pròxim dia, el dimarts 22 d'abril, per a corregir-les.
Una vegada dit això, hem començat a veure el tema tres del manual, perquè hem de llegir-lo per a contestar a les preguntes de la pràctica dos. Tot el que hem vist està al campus virtual penjat.
El tema tres del manual tracta de les bases per al disseny, la producció i l'avaluació de processos d'ensenyament-aprenentatge mitjançant les noves tecnologies. Hem vist que per a les TIC cal utilitzar Hardware i Software, necessitem serveis i recursos de la Xarxa, i l'espai virtual. També hem vist el procés del disseny, que són les fases del disseny i les fases de producció. Després, Rosabel ens ha parlat dels dos rols complementaris (producció i creació de mitjans i la intregració escolar), dels inconvenients i dels avantatges de la "producció de centre", i dels principis de disseny, com estimular en alumnat l'activitat intel·lectual, facilitar una pràctica educativa activa i eficaç, etc.
Per a saber més sobre aquest tema, podeu entrar en la pàgina web del mestre Pere Marqués: http://dewey.uab.es/pmarques . Ací trobareu un apartat relacionat amb aquest tema que es diu: "Disseny i avaluació".
Aquesta és la meua entrada, espere que us haja agradat i que vos servisca per a fer la pràctica.

Diari de pràctiques (15/04/2008)

Hola a tots! Sóc Irene Valero i hui actualitze jo el nostre blog viatjer amb el que hem fet a la classe de pràctica.

Per començar, hem treballat amb el Word i hem aprés funcions que moltes de nosaltres no coneixiem i que són molt útils a l'hora de fer treballs a l'ordinador. Hem començat aprenent com posar títols per a no haver d'anar un per un posant la negreta, modificant el tamany… Hem agafat un text de la pàgina web de Pere Marqués i al Word hem posat títols a alguns apartats. Després hem fet un títol nou amb les característiques que volíem nosaltres. Per a posar els estils dels títols, només tens que fer clic en Formato, Estilos y Formato i triar el títol que vols afegir.

Després d'això, la mestra ens ha explicat una forma molt senzilla per a fer l'índex als treballs quan hem utilitzat abans els estils de títols. Per a fer-ho has d'anar al menú principal i fer clic en Insertar, Referencia i Indice y tablas.

Per a acabar la classe hem vist com posar imatges al document i afegir un peu d'imatge, per a poder fer després un índex on puguem trobar les pàgines on estiguen les imatges. Per a posar el peu de foto hem de fer clic en Insertar, Referencia, Título i posar nou rètol (Il•lustració). Quan ja tenim els peus de foto al documente, farem clic en Insertar, Referencia, Indice y tablas i Tabla d'il•lustració.

M'ha paregut una classe molt bona perquè hem pogut aprendre moltes coses que desconeixíem del Word i que ens farà més fàcil fer els treballs, posar títols, fer l'índex… Amb totes aquestes classes, terminarem sent uns experts al Word!

14/4/08

Diari 14/4/08

Hola¡ Sóc Nayara Ochoa avui hem toca a mi fer el diari de clase.

Avui hem treballat amb el programa Word encara que el dilluns ja el vam veure.

Primer hem agafat un text d’internet i hem treballat com canviar el format dels titols, I com posar un format distint en els diferents apartats.

Has d’anar al menú i fer clic en formato i després en estilos i formato i pots posar el format que vulgues o modificar-lo fent clic en la pestaña que hi ha al costat dels titols, li dones a modificar i pots caviar la font, el tamany de la lletra, la numeració, l’idioma, els paràgraf…

Després la mestra ha explicat com fer un index a partir del format que hem creat.

Has d’anar al menú y fer clic en insertar, referencia i indice i tablas. I podras elegir tabla de contingut o tabla d’ilustracions ( si vols fer l’index de imágenes) i en esas pestañas podras elegir el format de l’index.

Si no has posat la opció de estilos y formatos no es podra fer l’index.

13/4/08

Televisió i xiquets

Hola! Sóc Rocio i hui actualitzaré jo aquest blog viatger.
En primer lloc, m’agradaria que veiéreu un vídeo en el qual apareix reflectida una experiència que van dissenyar professors de les Universitats Computenses de Madrid i A Coruña i que consisteix en la creació d’un canal de televisió fet per xiquets. Aquest canal emet per Internet i es pot accedir a ell a la pàgina web www.teleclip.tv, la qual us recomane que visiteu per a veure els vídeos que aquests xiquets han fet. M’ha paregut prou interessant, ja que una de les maneres que tenim els mestres perquè els xiquets aprenguen a utilitzar bé els mitjans de comunicació és des de dins d’ells, per tant pense que totes les experiències de fer televisió, premsa o ràdio des de l’escola són bones. Sols d’aquesta manera, utilitzant la tecnologia i els mitjans de comunicació, els xiquets podran aprendre a discriminar la informació que reben a través d’ells. Us deixe el vídeo de l’experiència:




D’altra banda, també volia deixar-vos altre vídeo, es tracta d’una campanya feta per TVE en contra de l’excés de televisió per part dels xiquets. Després de veure el vídeo anterior i aquest, pense que ens ha de quedar clara una cosa: els xiquets han d’aprendre a usar les noves tecnologies bé, i perquè açò ocorra, no els hem de prohibir utilitzar-les, és a dir, els xiquets poden veure televisió i també poden fer experiències a l’aula de creació de programes de televisió, però també és necessari que aprenguen que ha d’haver-hi un temps per a tot, per a la utilització de les noves tecnologies i per al joc al carrer amb els seus amics i en contacte amb la natura. Nosaltres, com a futures mestres, hem de ensenyar als xiquets a fer un bon ús de les noves tecnologies.

12/4/08

Pissarra interactiva!

Hola! Sóc Clara i hui em toca actualitzar aquest blog conjunt a mi.

Navegant per internet i, concretament, per la immensitat del Youtube he trobat aquest vídeo fet en una classe de segon d’infantil. M’ha paregut interessant, perquè com veieu les noves tecnologies són ja pràcticament imprescindibles i són un recurs molt útil en les nostres classes futures. Pense que la pissarra interactiva que és veu al vídeo és molt motivadora, il·lustrativa i pràctica. Mireu com fan els trencaclosques, identifiquen la roba i el cos, les lletres, els elements iguals... Sabent utilitzar be els nous recursos podem fer infinitats de coses i ensenyar de forma diferent.

Ànim companyes tenim en les nostres mans grans oportunitats de fer que l’educació millore!

10/4/08

4º sessió Jornades "Educació i Mitjans de Comunicació"

Hola! Em dic Andrea, i avui en l'entrada del nostre blogviatger vaig ha contar-vos les dues conferències que hem tingut avui en la quarta sessió de les Jornades "educació i mitjans de comunicació".

En primer lloc, la primera ponència ha tractat sobre el periodisme. Salvador Grau ha sigut l'encarregat de fer les presentacions i el primer ponent ha sigut Ezequiel Moltó ( periodista del diari El País) i ens ha parlat sobre què és el periodisme i per a què ens pot servir als docents. A més a més ens a mostrat una iniciativa del periòdic El País a la seua pàgina d'Internet anemonada "El país dels estudiants" on els alumnes poden crear el seu propi periòdic a la classe, cal dir que aquest recurs compagina la premsa escrita amb les noves tecnologies. A continuació ha continuant fent la seua ponència Antonio ( periodista diari Informació), ha recalcat la importància d'una interacció entre la comunitat educativa i els mitjans de comunicació. Per últim, Menchu (periodista que treballa a Canal 9) ha tractat la influència que pot tenir la televisió en el tema de la violència en els xiquets i la importancia de no deixar als xiquets sols mentre veuen la televisió.

Després d'aquests tres punts de vista s'ha obert un col·oqui molt interesant on s'han tracat temes com: per què els jòvens llegixen tan poc, sobre la violència a la televisió, els continguts nacionalistes d'algunes cadenes televisives, com es realitza la selecció de noticies i per la raó per la qual no es veu TV3 a la Comunitat Valenciana.

La segona ponència de la vesprada ha sigut a càrrec de Francesc Llorens Cerdà, professor del institut "IES La Costera". Ens ha parlat de la creació de lliçons hipermèdia a l'aula a través del software IX-MEDIA. A la web adreçada a continuació podreu trobar tota la informació sobre aquest recurs educatiu per a utilitzar a l'aula relacionat amb les noves tecnologies. www.ieslacostera.org/ixmedia

Salutacions!!

9/4/08

Setmana Universitat i Escola "Rafael de Vera Ferre"

09/04/08
DIARI 08/04/2008

Hola!! Soc Carla Abad, vaig a parlar-vos del curset que hem realitzat aquesta setmana sobre EDUCACIÓ I MITJANS DE COMUNICACIÓ, en el saló d'actes en l'aulari II de la Universitat d'Alacant.

Comence dient que concretament, avui dimecres, em escoltat dues conferències.
En primer lloc, Pere Marquès ens ha realitzat una explicació sobre la tecnologia educativa i el mas media, és a dir, sobre els diferents medis (la publicitat, el cinema, la TV, la ràdio i premsa)caracteristzant la poca utilització dels recursos tecnològics en les aules, el que considera com un error, ja que, es un medi que ajuda als alumnes a motivar-se. Cal que utilitzem el blog amb els nostres alumnes, a més a més de diferents pàgines web, webquest..., és a dir, el que estem treballant en classe amb Rosabel, per això vos recomane que visiteu aquets pàgina: http://www.dewey.uab.es/pmarques.

Pel que fa a la segona xarrada dirigida per Pedro figuera destacar la seva intervenció com alguna cosa molt interessant per a les persones que estan estudiant magisteri, com nosaltres, doncs, a parlat sobre el CEFIRE ( Centro de Formación, Investigación y Recursos educativos)mitjançant la metàfora dels pirates, podem posar per exemple, que els pirates buscaven el tresor de l'or i ell el d'obrir una biblioteca virtual que va aconseguir en el 2000. Per altra banda, una de les funcions del CEFIRE és la creació interactiva de test per a que es realitzen per 1 ó 2 jugadors sobre qualsevol àrea curricular o no (sobre patrimoni de l'entorn del nostre poble)i d'aquesta manera pots amidar l'aprenentatge de coneixement del nen, bé sigui alumne, germà, fill...
Tot açò ho podeu trobar en la següent pàgina: http://cefirelda.infoville.net

Espere que us serveixi de gran utilitat.

DIARI 08/04/2008

Hola! Soc Sandra García i avui os parlaré del curs que estem fent per la vesprada anomenat "EDUCACIÓ I MITJANS DE COMUNICACIÓ", X SETMANA UNIVERSITAT I ESCOLA "RAFAEL DE VERA FERRE".

El curs va començar dilluns amb la ponència de Nacho Lara, col·laborador de mitjans tan coneguts com ara el diari ABC o l'emissora de ràdio COPE. Amb ell vam analitzar els diferents mitjans de comunicació i com influïxen a la nostra societat i com haurem de tractar-los al nostre futur professional com a mestres. Després, van veure una pel·lícula a càrrec del professor Toni Giner, que algunes de nosaltres vam tenir l'oportunitat de conéixer ja l'any passat a classe de didàctica. La pel·lícula es deia "La guerra dels botons", i crec que parle en nom de tots i totes quan dic que ens va agradar moltíssim, vaig trobar-la molt entretinguda.

Avui, dimarts, hem començat amb l'exposició d'Enric Pastor sobre el tema "Escolars i Ràdio" on es va contar com fou la seua experiència de fer un programa de l'emissora Ràdio 9, l'emissora de la nostra comunitat, a la Nucia amb la participació d'alumnes d'un institut.
D'altra banda, a les 5 de la vesprada, van tindre l'oportunitat de ver la preparació i l'emissió del programa de ràdio "La Ventana", de Cadena SER, una experiència molt divertida on diferents companyes de la nostra classe, inclosa la nostra mestra de Noves Tecnologies i Degana de la nostra facultat, Rosabel Roig, ens van mostrar com eren els desfiles de moros i cristians de la regió d'alcoi i altres.

Quan començà el programa en directe, van entrevistar a Rosabel, al Vicedegà Salvador Grau i al dinamitzador de la nostra facultat, José Daniel Álvarez.
A continuació, un grup de música format per companys nostres ens van donar una mostra d'un dels seues treballs on havien d'adaptar una cançó infantil a la rumba i totes vam disfrutar cantant "El patio de mi casa" al so de les palmes, la guitarra i els timbals.

Per últim, van xarrar amb els organitzadors de l'obra de teatre que demà tindrà lloc al mig dia al paranimf, anomenada "Maniàtics".

Anime a tothom a què l'any pròxim participe a aquestes jornades perquè, pel vist fins ara, mereix la pena.

Salutacions a totes!!

8/4/08

Diari de classe 07/04/2008

Hola! Sóc Rut Real i us contaré tot allò que hem fet en la classe pràctica d'avui.
Hem tractat especialment els aspects relacionats amb la barra d'eines del Power Point i també del Word.

Així, ara comentaré els diferents aspectes que hem vist:

1. Com fer que aparega la barra d'eines de dibuix?

Hem d'anar al menú Ver..., y fer clic en Barras de herramientas y seleccionar aquella en què posa Dibujo

2. Com afegir-ne altres funcions que no ixen en la barra d'eines?

Hem de fer clic en la fletxeta que hi ha al costat de la barra d'eines, i fer clic en Opciones i Personalizar, després anem a Comandos i seleccionem i arroseguem fins a la barra aquells que vullguem.

A continuació hem experimentat amb alguns comandos nous que hem afegit a la barra, per a això col·loquem en una nova diapositiva les ftos que ja hem estat utilitzat per a aquest Power Point de prova, i hem provat a agrupar-les, desagrupar-les, posar una al front o darrere, girar-les,alinear-les...

També hem experimentar com fer diferent tipus de línies, entre els quals és molt útil la línea discontinua per a les figures que volem que els ziquets retallen.

Quant al Word hem treballat alguns aspectes a l'ha de fer una fitxa per als xiquets. Les eines que hem emprat han sigut el quadre de text, les diferents figures geomètriques i les eines per a fer-les, Com posar-li una vorera a la pàgina, utilitzant la funció Art dins dels Bordes de página i per últim hem repasat com col·locar un encapçalament i un peu de pàgina.

He sigut molt interessant, especialment allò referent a les fitxes ja que hem vist com nosaltres mateixos podem fer fitxes com les "professionals" i aixío podrem adapatar més les activitats a les característiques i necessitats dels nostres alumnes.

6/4/08

TECNOLOGIES I DISCAPACITAT

Hola! Sóc Jessica Santonja i vaig a posar-vos un vídeo que he trobat en youtube, que no és molt llarg però m'ha paregut interessant.



Hem de tindre en compte que els xiquets discapacitats també han de tindre totes les facilitats per a accedir a les noves tecnologies, ja que són iguals que la resta dels xiquets, però pareix ser que no sempre els tenim en compte. Les noves tecnologies són un mètode didàctic molt motivador per als xiquets i, concretament si parlem de xiquets d'infantil, els quals encara no han aprés a llegir del tot (comencen als 5 i 6 anys). Per tant, aquest vídeo que us mostre tracta sobre un programa disenyat per a xiquets amb sordera, els quals poden llegir les instruccions a través de la llengua de signes i saber si les seues accions a l'hora de formar un puzzle (en aquest exemple) són correctes o no.

Hem de reflexionar i pensar que els xiquets discapacitats no tenen totes les comoditats i avantatges que tenen els xiquets que no ho són i, per això, també hem de recolzar l'ús de les tecnologies per a que tinguen un aprenentatge significatiu.

Bé, us envie forces per a començar demà les classes després d'aquestes vacances, ànim i a per tot!

Adéu!

5/4/08

ELS XIQUETS HO VEUEN, ELS XIQUETS HO FAN

HOLAAAA!!!!!!!!!!!!Soc Cristina Sanchiz i hui m’agradaria parlar-vos sobre un tema prou rellevant i que pense que no tots els que tractem amb xiquets i xiquetes el tenim present. Em referisc al comportament que adoptem davant els menuts. Crec que de vegades no som suficientment conscients de que tot el que fem marca de forma determinant la vida i el creixement d’un xiquet. Plasme les meues paraules en aquest vídeo i faig una crida a les futures mestres perquè controlem els nostres impulsos i aniguem amb compte amb allò que fem o diem.

SALUTACIONS, ADEEUU.



4/4/08

Santa Faça (diari de classe)

Bon dia a tots!
El primer que cal dir és que ahir va tenir lloc la festivitat de la Santa Faça a Alacant. Durant tot el dia del 4 d'abril milers de persones acudiren a peu, amb cotxe o autobús al Monestir. El Romiatge va començar en la Concatedral de Sant Nícolás i acabà quan al Monestir. A mitjan recorregut hi havia una “paraeta” on els romeus podien degustar rotllos de anís i un got de místela. Una vegada finalitzada el Romiatge els romeus van passar el dia en el camp d'al voltant del Monestir.

La Santa Faça és una festivitat molt divertida per als joves i els nens, ja que aquest dia estan amb els seus amics i/o família. La majoria dels joves alacantins queden amb els seus amics i amigues per anar tots junts en romiatge a Santa Faça (des d'Alacant al monestir hi ha 6 quilòmetres) . Mentre caminen s’ho passen molt bé perquè van parlant i fent-li bromes als col·legues. Moltes colles agafen carros de la compra on fiquen les motxilles, les begudes, etc. que portin per passar el dia. A mitjan camí es troben amb una “paraeta” (que possa l'ajuntament) on poden ballar, menjar rotllos de anís i beure místela. Quan arriben es troben amb multitud de postos ambulants de bisutería, roba, complements, figuritas, dolços, menjar ràpid (patates fregides, hamburgueses, etc.). També hi ha uns quants aparells de fira (tómbolas, cotxes de xoc, muntanyes russes ...). Al costat del mercat ambulant apareix un camp on poden acampar per menjar, berenar i jugar, ja que hi ha molt d'espai lliure, fins i tot , una pista de bàsquet i un petit camp de futbol.

Està molt bé! Ja sabeu! L'any que ve heu de vindre. No ho oblideu, el quatre d'abril hem d’anar a la Santa Faça!
A continuació us poso diverses pàgines web on podeu trobar més informació sobre la Santa Faça.

http://www.alicante-live.com/fiestas/

http://www.santafaz.com/laperegrina.htm


http://www.santafaz.com/historia.htm

http://es.wikipedia.org/wiki/Monasterio_de_la_Santa_Faz_(Alicante)

Salutacions cordials:

Herminia Salinas

Santa Faça (diari de classe)

4 - 4 – 08

Bon dia a tots!
El primer que cal dir que ahir va tenir lloc la festivitat de la Santa Faça a Alacant. Durant tot el dia del 4 d'abril milers de persones acudiren a peu, amb cotxe o autobús al Monestir. El Romiatge va començar en la Concatedral de Sant Nícolás i acabà quan al Monestir. A mitjan recorregut hi havia una “paraeta” on els romeus podien degustar rotllos de anís i un got de místela. Una vegada finalitzada el Romiatge els romeus van passar el dia en el camp d'al voltant del Monestir.

La Santa Faça és una festivitat molt divertida per als joves i els nens, ja que aquest dia estan amb els seus amics i/o família. La majoria dels joves alacantins queden amb els seus amics i amigues per anar tots junts en romiatge a Santa Faça (des d'Alacant al monestir hi ha 6 quilòmetres) . Mentre caminen s’ho passen molt bé perquè van parlant i fent-li bromes als col·legues. Moltes colles agafen carros de la compra on fiquen les motxilles, les begudes, etc. que portin per passar el dia. A mitjan camí es troben amb una “paraeta” (que possa l'ajuntament) on poden ballar, menjar rotllos de anís i beure místela. Quan arriben es troben amb multitud de postos ambulants de bisutería, roba, complements, figuritas, dolços, menjar ràpid (patates fregides, hamburgueses, etc.). També hi ha uns quants aparells de fira (tómbolas, cotxes de xoc, muntanyes russes ...). Al costat del mercat ambulant apareix un camp on poden acampar per menjar, berenar i jugar, ja que hi ha molt d'espai lliure, fins i tot , una pista de bàsquet i un petit camp de futbol.

Està molt bé! Ja sabeu! L'any que ve heu de vindre. No ho oblideu, el quatre d'abril hem d’anar a la Santa Faça!
A continuació us poso diverses pàgines web on podeu trobar més informació sobre la Santa Faça.

http://www.alicante-live.com/fiestas/

http://www.santafaz.com/laperegrina.htm


http://www.santafaz.com/historia.htm

http://es.wikipedia.org/wiki/Monasterio_de_la_Santa_Faz_(Alicante)

Salutacions cordials:

Herminia Salinas

3/4/08

Recursos Web

Bon dia a totes! Espero que hagueu gaudit molt de les vacances.

Hem dic Sarai i hui hem toca a mi escriure en el nostre bloc viatger. He pensat posar una sèrie de relacions de pàgines web educatives que penso que són força rellevants per a la nostra pràctica en un futur. Vos deixo els enllaços i un petit comentari del més interessant.

La xarxa telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC) és un lloc web en el qual es pot trobar molts recursos educatius per a primària i per a infantil.

En la pàgina principal hi ha un mapa (part superior dreta) que és útil per a entrar en la pàgina més fàcilment. Si punxem en escola oberta i després en Educació Infantil, trobarem recursos, material, jocs i activitats per a l’aprenentatge a aquesta etapa educativa; a més a més trobarem programari educatiu, material curriculars i una zona clic.

Hi ha un apartat, dins d’aquest últim, que es diu “Un dia a l’aula d’educació Infantil”, aquest és molt interessant ja que ens proporciona recursos per a la nostra aula, com treballs sobre paper, racons, pràctiques de psicomotricitat...

TRES-SIS, és un enllaç que ofereix la xarxa telemàtica educativa de Catalunya (xtec), on els mestres d’educació infantil poden trobar recursos a l’ús dels ordinadors a les escoles.

Recull recursos per treballar amb els ordinadors a l’etapa 3-6 anys. D’altra banda podem consultar els resultats d’una enquesta que es va realitzar als mestres d’educació infantil de 148 escoles públiques de Catalunya sobre l’ús dels mitjans informàtics al parvulari.

Finalment, ofereix enllaços interessants que poden ser molt útils per a treballar aquestes tasques.

Maestroteca és un portal educatiu que arreplega molt de recursos d’altres pàgines web per a totes les etapes educatives, és com un google educatiu.

Cadascuna de les parts del directori de la pàgina d’inici, ens porta a un llistat de materials que podem descarregar o bé a un enllaç a una pàgina web on podem trobar molt més de recursos, bé informàtics, fitxes, vídeos... per a utilitzar en els nostres treballs com a docents.

El que més ens poden ser útils, com a mestres d’infantil són:

ü Aplicacions educatives

ü Educació infantil

ü Formació permanent

ü Necessitats educatives especials

ü Webs d’administracions públiques

Per finalitzar una pàgina de recuros d'Educació Infantil. La finalitat d’aquesta pàgina web és posar a la disposició del visitant una sèrie de recursos per a utilitzar a l’aula. Es tracta de fonts molt diverses facilitats, la majoria, per altres mestres i també arreplegats de llibres i guies educatives.

ü Poesies i endevinalles

ü Jocs.

ü Contes.

ü Enllaços.

ü Tipus de lletra: Fonts de tipus escolar per a descarregar al nostre ordinador.


2/4/08

AVANTATGES I DESVENTATGES DE LES NOVES TECNOLOGIES

Hola sóc A lejandra Belén Quinto i vaig a parlar-vos dels avantatges i desventatges de les noves tecnologies ja que les tenim presents diariament en les nostres vides.

moltes vegades no som conciens de com repercutix la tecnologia en la nostra vida i cal recordar que allò que ens oferix ens obri un mon ple de possibilitats però al mateix temps ens condicionen.

http://www.copianos.com/es/articulos/padres-e-internet/tecnopibes-ventajas-y-desventajas-de-crecer-con-las-nuevas-tecnologias-616

Un nou recurs didàctic: "Les càmeres del lector de documents"



Bon dia a tots! Sóc Sara Bernabé Durá i vull parlar-vos d’un nou recurs tecnològic amb possibles aplicacions didàctiques. Es tracta de la càmera del lector de documents. Es pot dir que, aquest aparell és l’evolució dels comuns projectors de transparències, però amb moltes més funcions. Com ara: compartir documents, mostrar objectes 3D en portàtils, televisió i projectors, ja siga en el moment davant un “públic” o mitjançant Internet. A més a més, amb la connexió USB de la qual disposa podem prendre fotografies i vídeos, per a la seua posterior presentació. Hi ha un model que fins i tot disposa d’adaptador de microscopi.



He obtingut la informació de la pàgina: http://dewey.uab.es/pmarques/dim/aver.htm , ja que amb aquest instrument estan realitzant un projecte d’investigació, coordinat des de la Universitat Autònoma de Barcelona, en diferents col·legis per a comprovar les seues aplicacions didàctiques a l’aula. Si entreu, voreu per aquest ordre: els requisits per als centres participants en la investigació, el seu pla de treball (on inclou seminaris informatius), una guia bàsica molt senzilla que explica l’ús del lector de documents, models didàctics per a aplicar a l’aula (d’allò més interessant per a nosaltres!!), i per últim els centres que finalment han sigut triats.



Si voleu més informació, pel que fa a les càmeres de documents, entreu en la pàgina:http://www.avermedia.es/asp_files/products_documentcamera.asp , on podeu trobar un exemple de diferents models de la marca Aver. Si feu clic damunt les fotografies eixirà informació més detallada de cadascú dels exemplars com: les característiques de les funcions i equipament dels quals disposen o les seues dimensions.



Espere que vos haja agradat i que el trobeu interessant per a la nostra formació com mestres. Un salut per a tots.

1/4/08

Hola companyes, sóc Julia i vos vull recordar que heu de fer la practica sobre WQ, Wiki i Càceres del Tresor penjada en els materials del campus virtual i enviar-la abans del dia 7 d'abril. Per si no vos acordeu vos explique el que heu de fer. Descarregueu la pràctica, la contesteu en word i la guardeu. Desprès torneu al campus virtual, punxeu en avaluació, controls i seleccioneu l'assignatura de Noves Tecnologies i vos apareixerà una espècie de fitxa. Doncs bé, en ella no cal escriure res, només li doneu on posa examinar, busqueu el vostre treball, abans guardat i quan ja el teniu seleccionat li doneu on posa enviar pràctica i ja esta la pràctica terminada. Recordeu també que la pràctica és individual.
Espere que hàgeu passat unes bones vacacions.