20/2/08

FORMEM PERSONETES

Hola a tots i a totes

Avui em toca a mi, Ángela Morales, actualitzar el nostre blog viatger i espere que la informació que vaig a compartir amb vosaltres us agrade i us done força per acomençar el cuatrimestre amb energia.

Primer vaig a posar-vos un text que a mi particularment m'agrada molt i pense que una bona mestra sempre ha de tindre un orella verda, tant per a treballar a classe amb els xiquets com per al dia a dia.

Un Senyor madur amb una orella verda:

Un dia, en l'exprés de Soria a Monterde,
vaig veure que pujava un home amb una orella verda.

No era ya un home jove sino més bé madur,
Tot menys la seua orella, que era d'un verd fosc.

Vaig canviar prompte de seient i em vaig posar al seu costat.
per estudiar el cas de prop i amb cura.

Li vaig preguntar: -Aquesta orella verda que té vostè, senyor,
¿Cóm és de color verd si ja és vostè major?

Pot cridar-me vell - em va dir amb una picada d'ullet-
aquesta orella em queda dels meus tiemps de xiquet.

És una orella jove que sap interpretar
veus que els majors no arriben a escoltar:

Escolte la veu de l'arbre, de la pedra en el sòl,
del rierol, de l'ocell, del núvol en el cel.

I comprenc als xiquets quan parlen d'aquestes coses
que en l'orella madura resulten misterioses…

Aixó em va contar l'hombre amb una orella verda
un dia en l'exprés de Soria a Monterde.

GIANNI RODARI


I per últim, ja que aquesta setmana em treballat amb els fliptrack, he fet una presentació amb aquest programa amb fotos de nosaltres, del nostre treball a la carrera i dels protagonistes que donen sentit a la nostra tasca, els xiquets.



Un beset per a tots.