26/2/08

SEGON DIA DE CLASSE DE TEORIA


Hola!!! Soc Mari Reme i hui em toca a mi participar en aquest blog viatger que ens servirà a tots nosaltres per a posar-nos al dia en la asignatura de noves tecnologies!!!Jo vaig a parlar-vos del que hem estat fent hui a classe.
Hui hem començat el tema 1, "LES NNTT EN LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ".
El primer que hem fet ha sigut posar en pràctica els nostres coneixements previs contestant a una sèrie de preguntes que la professora ens a donat a cadascú de nosaltres. Les preguntes les hem treballat per parelles i una vegada que hem acabat de fer-les hem fet una posada en comú d'aquestes.A continuació, vos fique les preguntes i algunes de les respostes que s'han dit en la posada en comú:
1. Per a vosaltres, quines característiques té la societat actual o, dit d'una altra manera, com descriurieu la societat actual?
- La societat actual ha evolucionat des del món de la tecnologia.
- És una societat consumista
- Societat de la informació
- Globalitzada
- Innovadora
- Diversitat, degut a la immigració
- etc.

2. Diuen que la societat actual està "plena de tecnologia, de noves tecnologies". Enumereu les NNTT que coneixeu i la seua utilitat.

- Les NNTT serien: l'ordinador, ràdio digital, televisió, internet, càmeres digitals, mp4, mp3, ipod, pizarra digital, videojocs, dvd, tdt, etc.

-Les funcions de totes aquestes es basarien en tres funcions generals: comunicació, informació i parenentatge.

3. Enumereu les NNTT que considereu que es poden utilitzar en l'ensenyament i la seua utilitat.

- L'ordinador, internet, la televisió, pizarra digital, pen drive, etc.

4. Quines avantatges considereu que tenen les NNTT per a ser utilitzades a l'ensenyament?

- Apropar al xiquet al món de la informació i de les noves tecnologies.
- Otindre informació de manera ràpida.
- Aprenentatge més autònom.

5. Què és la bretxa digital?

La bretxa digital é suna espècie de fractura entre unes persones i altres en relació a l'adquisició de la informació. dins d'aquesta hi ha diferents factors diferencials:
- Diferència entre països rics i països pobres.
- Classes socials
- Edat de les persones
- Lloc geogràfic
- Interessos de cadascú en relació a l'escala de valors.
Abans d'acabar la classe la professora ens ha manat una sèrie de deures per al pròxim dia. Les tasques a realitzar són:

- Llegir el punt 3, el punt 4 (només els mites), el punt 5 (només les característiques) i el punt 6 (només les possibilitats que ofereixen a la informació), tot aquests punts són del tema 1.

Donc, ja sabeu, ara el que toca és llegir!!! Adeu!!!