11/3/08

11.03.08

Hola, soc Nuria i hui em toca a mi fer l'entrada en el bloc viatger. Vaig a contar el que hem fet a classe de teoria, per així estar informades en tot moment.

Hem començat amb el tema 6: Internet aplicat a l'educació: webquest, wiki i weblog. Aquest tema es correspon amb el tretze del llibre de text.
Per a començar, hem parlat sobre la diferència que hi ha entre Internet i Internet 2.0. El primer fa referència a aquell on el subjecte és passiu i el segon, en canvi, és el que té en conte els continguts, per tant deixem de ser subjectes passius i ens convertim en subjectes actius.

A continuació, hem començat a explicar la webquest. Una webquest és un tipus d'unitat didàctica que planteja als alumnes una tasca o resolució d'un problema i un procés de treball col·laboratiu, fonamentat principalment en recursos existents a Internet.
Una webquest segueix una estructura determinada. Les parts dirigides als alumnes son: introducció, tasca, procés, avaluació i conclusions. A més hi ha una part dirigida al professor anomenada: orientacions per al professor.
En la introducció, s'explica el que farem en la webquest, qual és el nostre objectiu... Les tasques són les activitats que volen que facen els xiquets. Alguns exemples són: fer un mural, fer un dibuix, fer una cançó, fer un debat, fer una maqueta...
El procés, són els passos que els alumnes deuran seguir per a completar la tasca així com els recursos a utilitzar.
L'avaluació, indica com avaluar el treball realitzat. S'han de detallar els criteris d'avaluació en què es fonamenta aquesta.
En la conclusió, posarem fi a la webquest amb una última activitat dissenyada amb aquest fi.
I per últim orientacions per al professor, en aquest apartat donarem consells i orientacions sobre com utilitzar la webquest a l'aula.

Una vegada explicats tots aquest punts, podem donar per acabada aquesta sessió teòrica. I solament dir que molta sort pel quadrimestre.