2/3/08

ELS DOCENTS I LES TIC

Hola a tots i totes (sobre tot totes). Sòc David i només vull deixar ací una xicoteta reflexió que té molt a veure amb l'assignatura que ens ocupa i el nostre futur professional.
Personalment, aquesta assignatura m’ha fet plantejar-me com d’important és que nosaltres, com futurs docents, conegam totes les possibles aplicacions educatives de les TIC a les aules d’infantil.
Pense que com a conseqüència del ràpid ritme de desenvolupament en matèria d'investigació tecnològica, les TIC que tindrem en el futur seran molt més fàcils d'usar, facilitaran majors i millors aplicacions i ajudes en les diferents àrees curriculars i, per descomptat, estaran a l'abast d'un major públic.
Així doncs, la tasca de seleccionar i posar en marxa un sistema o un recurs informàtic a l'aula o per a un alumne en concret comportará per la nostra part, dutant tota la nostra vida professional, la presa d'una sèrie de decisions importants i la resolució dels possibles problemes que vagen sorgint, així com l'exigència d'un reciclatge continuat en el camp de les noves tecnologies.
En la meua opinió, les TIC ens obrin moltes possibilitats didàctiques, però a causa de la gran diversitat de la tecnologia existent, és la nostra obligació fer una bona elecció dels materials informàtics utilitzats o dissenyats, de manera que aquestos siguen adequats per a les habilitats del xiquet (coordinació motora, habilitats cognitives i de llenguatge, habilitats visuals/de percepció i habilitats socials/emocionals) i per a la consecució dels objectius als quals volem arribar mitjançant el seu ús.